Drobečková navigace

Úvod > Třídy > Koťátka > Okno do třídy Koťátek > Když jsem zdravý, tak mě život baví

Když jsem zdravý, tak mě život baví



Datum konání:
19.2.2024

 

Pět zázraku našeho těla + lidské tělo

                                                         

V tomto tématu jsme se seznámili s vlastním tělem a smysly, které používáme každý den. Nejprve jsme si za pomocí pohádky Polámal se mraveneček, uvědomili, že si zdraví musíme chránit a starat se o něj. Pomocí pohybových her si děti uvědomovaly části těla (Lepidýlko mám, Hlava, ramena, kolena..). S tímto tématem jsou úzce spojeny smysly, kterými jsme se zabývali další týden. Prostřednictvím různých her jsme procvičovali  své zrakové, sluchové, čichové, hmatové a chuťové vnímání. Na kroužku jsme si povídali o jednotlivých smyslech, každý den o jednom z nich - kde je máme a proč, jak jsou pro nás důležité. První den jsme si povídali o zraku, který patří k nejdůležitějším lidským smyslům. Jeho poškození či ztráta dokáže otočit život na ruby. Aby si to děti vyzkoušely, zahráli jsme si hru, kdy měli najít poslepu kamaráda, který vydává zvuky (píp,píp). Procvičovali jsme zrakovou paměť - vyjmenuj předměty, které jsou ukryté pod látkou? Který předmět se ztratil? Pomocí kukátka popisujeme věci, které můžeme vidět ve třídě.

Druhý den jsme procvičovali hmat - práce s plastelínou na rozvoj jemné motoriky a tedy i hmat, děti se dotýkaly předmětů, které byly ukryté v krabičce a po hmatu zkoušely poznat a pojmenovat, co je to za předmět.

Další den následoval čich -  děti očichávaly různé vůně, a určovaly, které jsou příjemné a nepříjemné. U stolečku děti procvičovaly pracovní listy, puzzle, přiřazování, poznávání barev, slovní vyjadřování k danému tématu.

U poznávání sluchu děti hrály hru Tiše tiše medvěd spí.

O chuti jsme se bavili s dětmi v průběhu celého týdne především u svačiny a oběda. Na závěr týden jsme si společně udělali ochutnávku různých druhů potravin (okurka, lentilky, čokoláda, jablko, mandarinka, banán, ředkvička, rajče), a tři ochucené vody s různými chutěmi (slaná x sůl, sladká x cukr, kyselá x ocet), které mají odlišnou chuť, děti poznávají potraviny a nápoje podle chuti, při této činnosti mají zavázané oči - některé děti skutečně poznaly všechny připravené potraviny s kterými se už setkaly - zábava, radost.

https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/kdyz-jsem-zdravy-tak-me-zivot-bavi-kotatka-2023-24