V tomto týdnu se děti seznamovaly s různými jarními květinami, povídali jsme si, která květina kvete nejdříve, co potřebují květiny k tomu, aby vyrostly (půda, slunce, voda, vzduch), co květinám škodí (sucho, zahradní škůdci). U stolečku děti plnily mini úkoly - jarní postřehovku - hledání obrázků (umět pojmenovat, případně rozvinout jednoduchou větou, kde ho můžeme vidět, k čemu nám slouží, počítání, porovnání, kdo má více a méně, pojmenování barev, využití...) rozvoj slovní zásoby, tvoření jednoduchých vět.
V hudební chvilce jsme se naučili zpívat jarní písničku " Jaro, léto, podzim, zima", využíváme při zpěvu jednoduché hudební nástroje ( ozvučná dřívka, činely, triangl, bubínek...). V odpočinkových chvilkách vedeme děti, aby poslouchaly pozorně a poté si zkouší krátce vlastními slovy převyprávět text (trénování paměti). S dětmi jsme v pracovních činnostech vyráběli jarní kytičku - Sněženku (práce s papírem, zkoušet papír přehnout a zarýhovat, stříhání papíru na proužky podle dané linie, slepování proužku do patřičných kytiček se správným počtem ( 3ks), poté přilepování kytiček na stonky.
V pohybových hrách jsme si zahráli různé hry - "Vstávej, vstávej ratata, jaro ťuká na vrata" (podobná hra jako pešek), Mrazík a sluníčko (mrazík dětí zmrazí a sluníčko je vlídným slovem nebo znaky jara probouzí), Na zahradníka - starost o květiny (ztvárnění sázení semínka/cibulky, zalévání a přesazování).
V tomto týdnu opakujeme s dětmi domácí a hospodářská zvířata, jejich mláďata, užitek, kde zvířátka bydlí a čím se živí. S dětmi jsme si přečetli a zahráli pohádku Tři prasátka, která nás provázela celý týden. První den si děti při pracovní činnosti vyrobily domeček ze slámy, při vycházce jsme si nasbírali klacíky na druhý domeček a třetí si děti otiskly pomocí houbičky jako cihly. Také jsme se seznamovali s tvary čísel a zahráli si hru, kdy vlk chytal prasátka a uchrání se před ním jedině, když udělají trojice, dvojice, dle zadání, procvičujeme počítání do 3.
Malý vodohospodář - projekt.
Děti se zapojily do stavby pomocí lega dupla - stavby čističky odpadních vod, seznámení se s plánkem. Děti rozděleny do skupin, zapojení do práce všech dětí- spolupráce. Pokus se znečištěnou vodou, pomocí různých cedníků a filtrů se voda přelévá a čistí. Také se děti dozvěděly, proč a kdy se dá šetřit vodou.
Měsíc knihy - Březen je měsíc knihy a proto jsme se rozhodli o podporu čtenářské gramotnosti s Vaší pomocí. Oslovili jsme pomocí letáčku babičky, tetičky..., které se zapsaly do připraveného kalendáře. Děti již od rána hlásily, " dnes přijde moje babička číst ", s velkou radostí! Proto bychom Vám chtěli ještě jednou moc poděkovat za spolupráci a podporu vztahu ke knize. Děti vyrobily pro upomínku babičkám záložku do knihy, kterou samy ozdobily svými kresbami.
Kampaň obyčejného hrdinství vychází z principu, že každý člověk má moc změnit svět, ve kterém žije, i kdyby to bylo jen o nepatrný kousek. Pokud však těch pozitivních nepatrných kousků budou stovky, tisíce a milióny, tak se mohou začít dít velké věci.
V rámci školky se děti zapojily do třech výzev a to:
DEN BEZ AUTA - jejich úkolem bylo přijít v tento den do MŠ pěšky, na kole či koloběžce, nebo třeba autobusem, komu se podařilo, dostal za odměnu malý upomínkový předmět.
DEN BEZMASA - paní kuchařky v tomto dnu dětem připravily bezmasý oběd a svačinku.
DEN V PŘÍRODĚ - v tento den jsme se vydali do přírodního prostředí a věnovali se pozorování a poznávání přírody. Děti jsme seznamovali s nebezpečnými situacemi, které je mohou potkat v přírodě (jako je bodnutí hmyzem nebo přisátí klíštěte), plnily různé úkoly a cestou hledaly různé jarní kytičky, šišky, kamínky, které si ukládaly do připravené papírové kapsy.
Fota z akcí:
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/kdyz-jaro-tuka-2
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/maly-vodohospodar-mala-technicka-univerzita
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/den-v-prirode-slunicka
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/pohadky-u-slunicek
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/den-v-prirode-slunicka