Drobečková navigace

Úvod > Třídy > Sovičky > Okno do třídy Soviček > Pět zázraků našeho těla - Smysly

Pět zázraků našeho těla - Smysly



Datum konání:
8.2.2021
Datum ukončení:
12.2.2021

Tento týden jsme se zaměřili na 5 důležitých "zázraků" nebo-li smyslů našeho těla, díky kterým v životě fungujeme - ZRAK, ČICH, CHUŤ, SLUCH, HMAT  .

Všechny tyto smysly jsme společně prozkoumali a vyzkoušeli si jaké by to bylo neslyšet, nebo nevidět (orientace v prostoru podle hlasu kamaráda(...děti tento týden bavil a byly zvídavé a nadšené z činností.

 

SLUCH

děti si vyrobily své "Naslouchací uši" a řekli jsme si, že když máme ouška v pořádku, tak s nimi dobře slyšíme, sluch jsme si také řádně vyzkoušeli a zjistili, že malé děti mají sluch lepší a slyší vyšší frekvence tónu než paní učitelky. Poznávali jsme kamarády podle hlasu a přiřazovaly zvuky kje zvířátkům.

IMG_20210208_080210.jpg  IMG_20210208_102330.jpg

ZRAK

Pro rozvoj jemné motoriky jsme si každý vybrali barvu kterou uděláme své oko, do kterého jsme poté nakreslili "Něco, nebo někoho, na co se nejraději díváme". Díky tabule jsme si také osvojovali pravolevou orientaci, co nejdál nebo nejblíže, prostorovou orientaci, nebo si zahráli hry na počítání předmětů a přiřazování k číslu.

IMG_20210209_073152.jpg  IMG_20210210_073810.jpg

SLUCH

Poslepu hledáme kamaráda z dvojice podle hlasu - kamarád na něj mluvil a musel dojít na správné místo. Také jsme vyzkoušeli odkud zvuk jde- děti měly zavřené očí a byly otočené zády a ukazovaly směr.

                                                            IMG_20210209_092245.jpg

HMAT

Po hmatu jsme poznávali opět různé předměty, kamarády. Naučili jsme se novou básničku "SMYSLY" a chodili různě po třídě porovnávali povrchy - ruzné druhy - hladký, hrubý, ostrý, jemný..., Také jsme využili hmatové pomůcky z MŠ kde si děti mohly osahat nejrůznější druhy povrchů a poté jsme zhodnotili co nám bylo dotekově příjemné a co nepříjemné.

 

CHUŤ a ČICH

tuto část jsme spojili a nechali na poslední dva dny. Poznavali jsme různé druhy potravit, koření podle chuti a čichu ... většinu děti vše poznaly hlavně ty kyselé na chuť nebo nevonící jako ocet. Poté jsme si popsali, kde máma jaké chuťové buňky na jazýčku a využili tak i letáků, které měly děti za úkol si donést - Tvorba koláže z vystříhaných potravin,+ třídění. U čichu jsme zase přemyýšleli a přiřazovali co nám voní a co nám nevoní..

IMG_20210211_100251.jpg  IMG_20210211_100200.jpg

 

POBYT VENKU - chůze po stopách za sebou

IMG_20210208_111102.jpg  IMG_20210208_111118.jpg

BOBOVÁNÍ

IMG_20210210_092839.jpg  IMG_20210210_092851.jpg

Sice jsme trochu zmrzlí, ale naprosto spokojený :)

IMG_20210210_100824.jpg

Naše nástěnka v MŠ

                                   IMG_20210226_061025.jpg                                                 IMG_20210226_061033.jpg