Tento týden jsme se zaměřili na 5 důležitých "zázraků" nebo-li smyslů našeho těla, díky kterým v životě fungujeme - ZRAK, ČICH, CHUŤ, SLUCH, HMAT. Všechny tyto smysly jsme společně prozkoumali a vyzkoušeli si, jaké to je, když člověk neslyší nebo nevidí (orientace v prostoru podle hlasu kamaráda).
SLUCH
Poslepu hledáme kamaráda podle vydávajícího hlasu. Také jsme vyzkoušeli odkud zvuk jde - děti měly zavřené oči a byly otočené zády a ukazovaly směr odkud vychází zvuk.
HMAT
Po hmatu jsme poznávali opět různé předměty a kamarády. Naučili jsme se novou básničku "RUČIČKY" a chodili jsme různě po třídě, porovnávali povrchy - různé druhy - hladký, hrubý, ostrý, jemný a povídání o těchto předmětech.
CHUŤ a ČICH
Děti poznávaly ochutnávkou různé druhy potravin (kiwi, jablíčko, čokoládu, banán...) a počichu různé druhy koření . Poté jsme si popsali, jaké máme chuťové pohárky na jazýčku.
Tvorba koláže - hledání z letáků správných potravin, přířazování a třídění - zdravé x nezdravé potraviny. Vytvoření modelu plic, propojený s dechovým cvičením - prožitkovým učení si děti uvědomují, jak ve skutečnosti plíce fungují.
Na kroužku jsme si přečetli příběh "Markétka a vitamíny" - děti zkoušely počástech převyprávět příběh. Povídali jsme si, proč jsou pro nás důležité vitamíny. Povídání o lidském těle, kostech a orgánech. Děti tento týden bavil a byly zvídavé a nadšené z těchto činností.
https://msnizkov.rajce.idnes.cz/Lidske_telo_pet_zazraku_naseho_tela/