Tento týden jsme dětem chtěli přiblížit charakteristické vlastnosti zimy ( sníh, mráz, vločky, rampouchy). S dětmi jsme zkoumali, jak vypadá vločka, hledali jsme její vlastnosti (teplota, barva), pozorovali jsme lupami sníh z venku. Hledali jsme s dětmi stejné vločky a spojovali je čarou (viz v šatně). Udělali jsme si vlastní sněhové koule z papíru - nejprve jsme si s nimi zacvičili, zahráli si hru "Sněhulák řekl...", a nakonec jsme ve dvou družstvech přehazovali soupeři na jeho stranu. Venku jsme rozvíjeli pohybové dovednosti na sněhu - bobování, jízda na lopatách, odhrnování sněhu, stavění sněhuláka a házení koulemi do terče na domečku. Na komunitním kroužku zkoušíme děti zapojovat do rozhovoru, co nosíme v zimě za oblečení, pojmenování jednotlivých věcí ( bunda, čepice, rukavice...). Děti procvičovaly také chůzi po vyznačené trase ve tvaru sněhuláka, sestavovali obřího sněhuláka z kartonových dílů. Pro děti je připravena řada zajímavým "miniúkolků" - přiřadit správnou barvu víčka na sněhuláka, vyzdobit kamínky vločku, sestavit puzzle, sestavit sněhuláka podle předlohy, modelovat hada do tvaru zimních obrazů podle předlohy a další.
Děti se učí zaplňovat barvou celou plochu papíru - tentokrát modrou vodovou barvou. Doplněné vločkami, které tvořily nastříhaným brčkem - otisk. Trénujeme střih nůžkami - nadrobno rozstříhat pruhy papíru - ty pak lepily do kruhů a tím vytvořily sněhuláka.
Pracovní listy - procvičování počítání do tří - dokreslení sněhulákovi knoflíky; spojování shodných dvojic vloček.
Interaktivní tabule: poslech písni Sněhulák od Míši Růžičkové
Pohádka: Krteček a sněhulák
SNĚHULÁK
SNĚHULÁČEK PANÁČEK
(rukama před tělem vytvarujeme
tři na sobě stojící koule)
MÁ NA HLAVĚ PLECHÁČEK
(ruku položíme dlaní na temeno
hlavy)
MÍSTO OČÍ UHLÍKY,
(ukazovákem ukážeme na oči)
NA KABÁTĚ KNOFLÍKY
(ukazovákem na hrudi a břiše
ukážeme čtyři knoflíky)
STOJÍ TIŠE, STOJÍ BOS,
(ukazovákem přiložíme před pusu)
ČERVENÝ MÁ Z MRKVE NOS.
(rukou v pěst s trčícím palcem a
malíkem znázorníme od nosu
dlouhý nos)