Celé dva týdny jsme se snažily dětem přiblížit známé pohádky," O princezně na bále" a pohádku " Boudo budko, kdo v tobě přebývá.", které byly pro některé děti známé a pro některé neznámé. Poslech pohádek má na dítě blahodárné účinky. Ideální je, když pohádky neposlouchá z rádia, z počítače či z mobilu, ale když mu je předčítá někdo z rodiny nebo učitelé ve školce nebo ve škole. Poslechem pohádky si děti trénují koncentraci, trpělivost, schopnost přemýšlet nad dějem. Děti si tak, formují návyky, které jsou potřebné při poslouchání a malují si přitom ve svých hlavách obrázky. Představují si prostředí, postavy a jednotlivé situace. Pohádky jsou také pro děti zdrojem fantazie, ale i informací. Učí se díky nim, jak funguje svět a jak se v něm tvoří vztahy mezi lidmi. Pohádky také dětem dávají návod na řešení různých problémů.
Nejvíce se dětem líbila pohádka " Boudo budko, kdo v tobě přebývá" se kterou se děti nejdříve seznámily přednesem textu. Postupně jsme si pohádku rozebraly po částech, kdo byl první a kdo byl poslední a proč medvěd rozbil boudu. Děti měli za úkol napodobit, jaké zvířátko dělá zvuky, kde ho můžeme najít, co jí, jak vypadá jeho domeček. Složily jsme si společně puzzle s touto pohádkou.
Na závěr jsme si pohádku dramaticky ztvárnili za pomocí čepiček a další den za pomocí vytvořených papírových masek. Podle textu děti hrály jednotlivá zvířátka, ptaly se, zároveň i odpovídaly. Tato pohádka je moc bavila, chtěly si ji během dne vícekrát zahrát.
Pracovní listy - vybarvování zvířátek
Dramatická činnost - pohádka " Bouda, Budka", společné stavení puzzle, přiřazování zvířátek
Výtvarná činnost - zvířátka z papírového pytlíku, zvířecí papírové masky, zvířátka lepená na ruličku