Tento týden jsme se zaměřili na 5 důležitých "zázraků" nebo-li smyslů našeho těla, díky kterým v životě fungujeme - ZRAK, ČICH, CHUŤ, SLUCH, HMAT .
Všechny tyto smysly jsme společně prozkoumali a vyzkoušeli si jaké by to bylo neslyšet, nebo nevidět (orientace v prostoru podle hlasu kamaráda(...děti tento týden bavil a byly zvídavé a nadšené z činností.
Každý den jsme si přiřazovali obrázky, které k danému smyslu patří
ZRAK
Pro rozvoj jemné motoriky jsme si každý vybrali barvu kterou uděláme své oko(vlepování barevných papírků do duhovky oka) a poté jsme si společně říkali, na koho se rádi díváme, nebo koho rádi vidíme.
Naučili jsme se novou básničku:,
Člověk, ten má smyslů pět, znám je všechny nazpaměť.
Kde jsou oči, tam je ZRAK, po prstech nám skáče HMAT.
SLUCH nám sedí na uších, do nosu nám vlezl ČICH.
A CHUŤ v ústech na jazýčku spinká si tu na krajíčku.
SLUCH
Řekli jsme si, že když máme ouška v pořádku, tak s nimi dobře slyšíme, sluch jsme si také řádně vyzkoušeli tím, že děti zkoušely opakovat našeptávané slovo podle paní čitzelky. Také pak zjistili, že malé děti mají sluch lepší a slyší vyšší frekvence tónu než paní učitelky. Poznávali jsme kamarády podle hlasu a přiřazovaly zvuky kje zvířátkům
Poslepu hledáme kamaráda z dvojice podle hlasu - kamarád na něj mluvil a musel dojít na správné místo. Také jsme vyzkoušeli odkud zvuk jde- děti měly zavřené očí a byly otočené zády a ukazovaly směr.
ČICH
Podle čichu jsme poznávali známé potraviny (med, ocet, banán, čokoláda a další). Bavili jsme se co nám voní a nevoní a pak společně vytvořili plakátek s rozelením co nám vioní/nevoní
HMAT
Po hmatu jsme poznávali opět různé předměty, kamarády. Naučili jsme se novou básničku "SMYSLY" a chodili různě po třídě porovnávali povrchy - ruzné druhy - hladký, hrubý, ostrý, jemný..., Také jsme využili hmatové pomůcky z MŠ kde si děti mohly osahat nejrůznější druhy povrchů a poté jsme zhodnotili co nám bylo dotekově příjemné a co nepříjemné.
CHUŤ
Poznavali jsme různé druhy potravit a ovoce/zeleniny ..děti byly moc šikovné a poznaly všechny vzorečky. Poté jsme si popsali, kde máme jaké chuťové buňky na jazýčku a společně si vytvořili plakátek, kde jsme přiřazovaly obrázky potravin z letáků podle chuti - sladké/slané/kyselé/hořké.
více foteček z tohoto týdne naleznete zde:
https://msnizkov.rajce.idnes.cz/Pet_zazraku_naseho_tela_-_Smysly/