Drobečková navigace

Úvod > Třídy > Koťátka > Okno do třídy Koťátek > Pět zázraků našeho těla

Pět zázraků našeho těla



Datum konání:
8.2.2021
Datum ukončení:
12.2.2021

V průběhu tohoto týdne se děti snažily uvědomit, že svět kolem sebe poznáváme a vnímáme všemi smysly. Prostřednictvím různých her procvičovaly své zrakové, sluchové, čichové, hmatové a chuťové vnímání. Na kroužku jsme si povídaly o jednotlivých smyslech, každý den o jednom z nich - kde je máme a proč, jak jsou pro nás důležité. První den jsme si povídaly o zraku, který patří k nejdůležitějším lidským smyslům. Jeho poškození či ztráta dokáže otočit život na ruby. Aby děti daly za pravdu, že to tak je, zkusily jsme si zahrát několik her. Měli poslepu poznat kamaráda, pak zkusily těžší hru, měly najít poslepu kamaráda, který vydává zvuky (píp,píp). Procvičovali jsme zrakovou analýzu obrázku - najdi ukrytého medvídka, kolik je schovaných robotů v obrázku, aj. A zrakovou paměť - vyjmenuj předměty, které jsou ukryté pod látkou? Který předmět se ztratil? Druhý den jsme procvičovali hmat - Práce s plastelínou krásně procvičí jemnou motoriku a tedy i hmat, pojmenovávaly jsme různé povrchy na hmatové tabuli (rozšiřování slovní zásoby), děti se dotýkaly předmětů, které byly ukryté v krabičce a po hmatu zkoušely poznat a pojmenovat, co je to za předmět. Následoval čich - očichávaly různé vůně, a určovaly, které jsou příjemné a zapáchající. U stolečku děti procvičovaly pracovní listy, puzzle, přiřazování, poznávání barev, slovní vyjadřování k danému tématu. Závěrem pro čichový smysl byla výroba Sašetky. U poznávání sluchu děti hrály hru Tiše tiše medvěd spí, určovaly reprodukované zvuky z cd, hrály na hudební nástroj s různou intenzitou zvuku, určovaly dlouhé a krátké tóny a podle toho pohybově reagovaly. O chuti jsme se bavili s dětmi v průběhu celého týdne především u svačiny a oběda, u artikulačního cvičení jsme více procvičili právě nositele chuti - jazyk. Nezapomněli jsme na drobnou ochutnávku ;).

Hmatová hra - Poznáš kamaráda?

20210208_093536.jpg      20210208_094405.jpg       20210208_094610.jpg

  Pohybová hra -  Na slepou bábu

    20210208_095019.jpg     20210208_095110.jpg     

Cvičíme a zahříváme tělíčko

   20210208_095533.jpg  20210208_095802.jpg  20210208_095854.jpg

Postřehová hra - Víš, který předmět zmizel?

  20210208_101159.jpg  20210208_100907.jpg 20210208_101246.jpg

Hmat a zrak  - za pomocí plastelíny si děti ztvárnily hlavu a malými vymodelovanými kousky plastelíny kladly na připravenou hlavu, oči, uši, nos, pusu a někdo i ruce. Díky této činnosti si rozšiřují obzory a uvědomují si, kde se jednotlivé části nachází.

   20210209_080005.jpg    20210209_080011.jpg  20210209_080015.jpg 20210209_080019.jpg

  20210209_080354.jpg 20210209_080428.jpg 20210209_082112.jpg 20210209_082138.jpg   20210209_092426.jpg   20210210_080243.jpg  20210209_092020.jpg   20210209_092813.jpg   

20210210_092525.jpg   20210209_092440.jpg  20210210_092518.jpg  20210209_092415.jpg

Překážková dráha - na koordinaci a rovnováhu

  20210209_101641.jpg  20210209_101654.jpg   20210209_102023.jpg

 20210209_101758.jpg   20210209_102132.jpg  20210209_102216.jpg 20210209_102306.jpg

20210209_102524.jpg 20210209_102331.jpg 20210209_102505.jpg 20210209_101938.jpg

Čich - děti poznávají podle čichu vůni, která se ukrývá v pytlíčky ( skořice, majoránka, nové koření, pepř, kmín...), dva pytlíčky si sami zkouší naplnit rýmovníkem, meduňkou a levandulí, všechny bylinky jim hezky voní.

20210210_100331.jpg  20210210_100331.jpg   20210210_100835.jpg                       20210210_100350.jpg  20210210_100439.jpg  20210210_100420.jpg 

Výroba "Sašetky" ( vůně do skříně), děti si vyrábí vůně do šatních skříní tzv. Sašetky. Samostatně volí nasušené bylinky, které dávají na připravená látková kolečka, ze kterých si vytvoří pytlíčky.  Někomu voní, levandule s mátou, jiný volí lístečky maliníku s meduňkou a levandulí.

Při této aktivitě, děti zapojily skoro všechny smysly (čich, zrak, hmat, sluch).

20210212_090511 – kopie .jpg   20210212_093448.jpg    20210212_092736.jpg

 20210212_090801 – kopie .jpg 20210212_090810.jpg 20210212_091633.jpg 20210212_092152.jpg

 20210212_092626.jpg 20210212_092736.jpg 20210212_094828.jpg

Chuť - podle chuti, děti poznávají potraviny, zda jsou slané, sladké, hořké, kyselé,  které mají připravené na talířku.

20210210_101725.jpg 20210210_101814.jpg 20210210_101914.jpg