V průběhu tohoto týdne se děti snažily uvědomit, že svět kolem sebe poznáváme a vnímáme všemi smysly. Prostřednictvím různých her procvičovaly své zrakové, sluchové, čichové, hmatové a chuťové vnímání. Na kroužku jsme si povídaly o jednotlivých smyslech, každý den o jednom z nich - kde je máme a proč, jak jsou pro nás důležité. První den jsme si povídaly o zraku, který patří k nejdůležitějším lidským smyslům. Jeho poškození či ztráta dokáže otočit život na ruby. Aby děti daly za pravdu, že to tak je, zkusily jsme si zahrát několik her. Měli poslepu poznat kamaráda, pak zkusily těžší hru, měly najít poslepu kamaráda, který vydává zvuky (píp,píp). Procvičovali jsme zrakovou analýzu obrázku - najdi ukrytého medvídka, kolik je schovaných robotů v obrázku, aj. A zrakovou paměť - vyjmenuj předměty, které jsou ukryté pod látkou? Který předmět se ztratil? Druhý den jsme procvičovali hmat - Práce s plastelínou krásně procvičí jemnou motoriku a tedy i hmat, pojmenovávaly jsme různé povrchy na hmatové tabuli (rozšiřování slovní zásoby), děti se dotýkaly předmětů, které byly ukryté v krabičce a po hmatu zkoušely poznat a pojmenovat, co je to za předmět. Následoval čich - očichávaly různé vůně, a určovaly, které jsou příjemné a zapáchající. U stolečku děti procvičovaly pracovní listy, puzzle, přiřazování, poznávání barev, slovní vyjadřování k danému tématu. Závěrem pro čichový smysl byla výroba Sašetky. U poznávání sluchu děti hrály hru Tiše tiše medvěd spí, určovaly reprodukované zvuky z cd, hrály na hudební nástroj s různou intenzitou zvuku, určovaly dlouhé a krátké tóny a podle toho pohybově reagovaly. O chuti jsme se bavili s dětmi v průběhu celého týdne především u svačiny a oběda, u artikulačního cvičení jsme více procvičili právě nositele chuti - jazyk. Nezapomněli jsme na drobnou ochutnávku ;).
Hmatová hra - Poznáš kamaráda?
Pohybová hra - Na slepou bábu
Cvičíme a zahříváme tělíčko
Postřehová hra - Víš, který předmět zmizel?
Hmat a zrak - za pomocí plastelíny si děti ztvárnily hlavu a malými vymodelovanými kousky plastelíny kladly na připravenou hlavu, oči, uši, nos, pusu a někdo i ruce. Díky této činnosti si rozšiřují obzory a uvědomují si, kde se jednotlivé části nachází.
Překážková dráha - na koordinaci a rovnováhu
Čich - děti poznávají podle čichu vůni, která se ukrývá v pytlíčky ( skořice, majoránka, nové koření, pepř, kmín...), dva pytlíčky si sami zkouší naplnit rýmovníkem, meduňkou a levandulí, všechny bylinky jim hezky voní.
Výroba "Sašetky" ( vůně do skříně), děti si vyrábí vůně do šatních skříní tzv. Sašetky. Samostatně volí nasušené bylinky, které dávají na připravená látková kolečka, ze kterých si vytvoří pytlíčky. Někomu voní, levandule s mátou, jiný volí lístečky maliníku s meduňkou a levandulí.
Při této aktivitě, děti zapojily skoro všechny smysly (čich, zrak, hmat, sluch).
Chuť - podle chuti, děti poznávají potraviny, zda jsou slané, sladké, hořké, kyselé, které mají připravené na talířku.