Jelikož je podzim a k němu neodmyslitelně patří také sklizeň ovoce a zeleniny, zaměřili jsme se na toto téma. Děti se pomocí všech smyslů seznamují se zeleninou, rozlišují zrakem, hmatem, čichem a také chutí při vaření dýňové polévky. Při pracovních činnostech stříháme pytel, tiskáme bramborová razítka a procvičujeme vázání uzlíku. S dětmi také zkoušíme přiřadit různá písmenka zeleniny, není naším cílem, aby děti písmeno přečetly, ale našly jeho tvar (zrakové rozlišení). Procvičujeme rytmizaci (vytleskávání slabik, děti mohou procvičovat i dupáním, poskoky...) a zaměřujeme se na grafomotoriku dětí, zde jsou důležité osvojené návyky - správné sezení, držení psacího náčiní, psát z leva doprava.
Také podporujeme logopedickou stránku řeči přečtením logopedické pohádky KRTEK NA ZAHRÁDCE. Při čtení pohádky, děti drží v ruce logopedické zrcátko, jakmile je paní učitelka vyzve k zapojení, děti uvedná slova opakují, špulí pusinku, nafukují tváře či vyplazují jazýček různými směry. Těmito chvilkami posilujeme pozornost, soustředění a správnou výslovnost hlásek.
Dále trénujeme výdechový proud zapomocí zavěšených obrázků zeleniny. Úkolem dětí je fouknout podle zadání do patřičné zeleniny (např. foukni do okurky, papriky atd.) trénujeme dýchání a upevňujeme určitý druh zeleniny.
Společně jsme se učili, jaké jsou rozdíly mezi ovocem a zeleninou. Děti zkouší ovoce či zeleninu pojmenovat a zařadit do skupiny.
Hrajeme spoustu pohybových her, při kterých využíváme dary přírody. V hudební chvilce zpíváme s dětmi různé podzimní písničky Vlaštovka, Šla Nanynka do zelí, Lečo, Pod naším okýnkem..
foto zde :https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/sel-zahradnik-do-zahrady-2024
https://www.ms-nizkov.cz/fotogalerie/divadlo-vavrinkova-jezek