V pondělí celá naše třída odcestovala do zemí ledu a sněhu, ve třídě na děti čekalo velké iglú s ohništěm. Cílem tématu bylo seznámit děti se světem lidí odlišné kultury i s prostředím, ve kterém žijí. Vědět, že se lidé dorozumívají i jinými jazyky (s dětmi jsme zkoušeli vymýšlet jejich řeč). Povídali jsme si o tom, jak se žije na Severu, v Grónské zemi, kdo jsou Eskymáci - Inuité, jak žili dříve a nyní, jaké mají zbarvení kůže, apod. Prozkoumávali jsme okolní krajinu pomocí obrázků, atlasů a encyklopedií, seznamovali se s živočichy těchto zemí.
Během týdne jsme poslouchali písničku Grónská (Jarek Nohavica). Hrály jsme spoustu tematických pohybových her (např. tučňáci na kře, vyzkoušeli jsme si chůzi tučňáků, nebo lov medvěda ve sněhové vánici - zavřené oči a naviguje kamarád), výtvarně ztvárnili eskymáky a jejich iglú, vyrobili si tučňáka z obkreslené ruky a ledního medvěda za pomoci bílé tempery a vidličky. Celý týden jsme s dětmi soutěžili např. v hodu na tučňáky či v hodu rybiček do bříška tučňáka, odměnou byl sladký ledový bonbón (zmražená malinová šťáva) a tučňáci na kře (gumový tučňáci přilepení cukrem na piškotu). S dětmi jsme se v tomto týdnu zaměřili především na procvičení prostorových pojmů, paměťových her a spolupráci s kamarády.
Součástí tématu byly činnosti, které se k Eskymákům vztahují (procvičování počítání, přiřazování stínů nebo barev, doplňování chybějících obrázků, rozvoj jemné motoriky, ovládání dechu - foukání do iglú, trénování hodu na cíl, apod.).
Tento týden nám počasí přálo, děti si užily sněhovou nadílku - jezdily na lopatách, stavěly iglú a vyzkoušely si kreslit do sněhu obarvenou vodou.